Tekst łatwy do czytania (ETR)

Informacje o Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Cypriana Kamila Norwida w Świdnicy w języku łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)
Miejska Biblioteka Publiczna im. Cypriana Kamila Norwida w Świdnicy
Co to za miejsce?
To Miejska Biblioteka Publiczna im. Cypriana Kamila Norwida
w Świdnicy.
Można też mówić krótko: Biblioteka.
Co możesz robić w Bibliotece?
- Wypożyczyć książki, filmy, płyty muzyczne, gry planszowe i gry
komputerowe. - Czytać książki i czasopisma na miejscu.
- Korzystać z komputerów w czytelni.
- Brać udział w spotkaniach autorskich, lekcjach bibliotecznych
i wystawach.
Gdzie możesz wypożyczyć książki?
Budynek główny Biblioteki: ul. Franciszkańska 18, Świdnica
Działy:
- Wypożyczalnia dla Dorosłych
- Wypożyczalnia Naukowa i Czytelnia Czasopism
- Dział Multimedialny
- Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży

Filie Biblioteki:
- Filia nr 1 – ul. Wrocławska 44
- Filia nr 2 – ul. Kozara-Słobódzkiego 19/01
- Filia nr 3 – ul. Leśna 27–29 (w Szpitalu „Latawiec”)
- Filia nr 5 – ul. Morelowa 2A
Jak oddać wypożyczone książki?
Możesz skorzystać z wrzutni – to specjalna skrzynka.
Znajdziesz ją:
- przy budynku głównym (ul. Franciszkańska 18)
- przy Filii nr 2
Do wrzutni można wkładać książki przez cały dzień.

Czy Biblioteka jest dostępna dla wszystkich?
Budynek główny (Franciszkańska 18):
✅ ma podjazd i automatyczne drzwi
✅ ma windę
✅ szerokie korytarze
✅ toalety dla osób z niepełnosprawnościami na każdym piętrze
✅ można wejść z psem asystującym
✅ oznaczenia są kontrastowe i czytelne
✅ wejście boczne z wideo domofonem – dostępne po zgłoszeniu


Filie:
❌ Filia nr 1 – jest niedostosowana
✅ Filie nr 2, nr 3 i nr 5 – są dostępne:
- toalety dla osób z niepełnosprawnościami
- brak barier w poruszaniu się
- można wejść z psem asystującym
Jak się skontaktować z Biblioteką?
Adres: Miejska Biblioteka Publiczna, ul. Franciszkańska 18, 58-100 Świdnica
E-mail: mbp@mbp.swidnica.pl
Telefon: 74 640 09 46 (można dzwonić przez inną osobę)
Osobiście: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–15:00
Sekretariat: biuro na 2. piętrze budynku głównego – tam można zostawić pismo lub zapytać o informacje.
Facebook Messenger: https://www.facebook.com/MBPswidnica
Usługa tłumacza migowego online: https://tlumacz.migam.org/mbp_swidnica
Tłumacz jest dostępny w godzinach naszej pracy.
Naciskasz ikonę dwóch dłoni na naszej stronie i rozmawiasz z tłumaczem.

W naszej Bibliotece też możesz rozmawiać z tłumaczem.
Musisz mieć internet.
Tłumacza zobaczysz na ekranie swojego telefonu.
Albo zobaczysz tłumacza na ekranie swojego komputera.
Albo zobaczysz tłumacza na ekranie urządzenia Biblioteki.
Połącz z tłumaczem