Książka na wynos | książka do domu
Drodzy Czytelnicy! Od 16 listopada 2020 r. wprowadzamy usługę „Książka na wynos” i już dziś przypominamy o usłudze „Książka do domu”.
Książka na wynos – budynek główny
- Czytelniku, jeśli chcesz wypożyczyć książkę:
* zadzwoń 74/6400937, 603563933
* skorzystaj z usługi “zapytaj bibliotekarza” na stronie www biblioteki i złóż zamówienie drogą elektroniczną. - Składając zamówienie będziemy potrzebować Twoich danych:
imię i nazwisko, nr karty czytelnika i nr tel. - W momencie skompletowania zamówienia skontaktujemy się z Tobą celem jego przekazania.
- Zamówienia realizowane są w kolejnym dniu roboczym w godz. 9.00-15.00.
- Udostępnianie przygotowanych książek i innych materiałów bibliotecznych odbywać się będzie na zewnątrz przed wejściem do biblioteki od strony placu z dzikami, o ustalonej godzinie.
- Podczas odbioru książek zasłoń nos i usta, zachowaj dystans, a kontakt z pracownikiem ogranicz do minimum.
- Zwrotów książek dokonujesz poprzez wrzutnię/trezor. Nie musisz oddawać książek, które masz wypożyczone! Termin został przesunięty do 15 grudnia.
- Usługa dostępna jest w budynku głównym biblioteki oraz w filiach.
Książka na wynos – Filie
- Czytelniku, jeśli chcesz wypożyczyć książkę z konkretnej filii:
* zadzwoń:
74/6400951 – Filia nr 1
74/6400950 – Filia nr 2
74/8524622 – Filia nr 5
* skorzystaj z mail’a i złóż zamówienie drogą elektroniczną
filia1@mbp.swidnica.pl – Filia nr 1
filia2@mbp.swidnica.pl – Filia nr 2
filia5@mbp.swidnica.pl – Filia nr 5 - Składając zamówienie będziemy potrzebować Twoich danych:
imię i nazwisko, nr karty czytelnika i nr tel. - W momencie skompletowania zamówienia skontaktujemy się z Tobą celem jego przekazania.
- Zamówienia realizowane są w kolejnym dniu roboczym w godz. 9.00-15.00
- Udostępnianie przygotowanych książek i innych materiałów bibliotecznych odbywać się będzie na zewnątrz przed wejściem do filii, o ustalonej godzinie.
- Podczas odbioru książek zasłoń nos i usta, zachowaj dystans, a kontakt z pracownikiem ogranicz do minimum.
- Nie musisz oddawać książek, które masz wypożyczone! Termin został przesunięty do 15 grudnia.
Książka do domu
- Z usługi „Książka do domu” mogą korzystać osoby starsze, przewlekle chore lub niepełnosprawne ruchowo, zamieszkałe na terenie Świdnicy, które wypełniły kartę zobowiązania i nie mogą samodzielnie korzystać ze zbiorów w działach/filiach MBP.
- Chęć skorzystania z usługi „Książka do domu” należy zgłosić w dziale/filii MBP usytuowanej najbliżej miejsca zamieszkania osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie.
- Dostarczaniem zbiorów do domu zajmują się bibliotekarze i wolontariusze w miarę możliwości Biblioteki.
- Z usługi „Książka do domu” nie mogą korzystać czytelnicy, u których w domu panuje choroba zakaźna.
- Czytelnicy korzystający z usługi „Książka do domu” wypożyczają zbiory MBP na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
Więcej informacji uzyskają Państwo pod numerem telefonu: 74 640 09 46 w godzinach 9.00-15.00.
Wyżej wymienione usługi wprowadziliśmy na podstawie rekomendacji Biblioteki Narodowej:
„Biblioteka Narodowa (…) rekomenduje udostępnianie zbiorów na zewnątrz budynków, które mają być zamknięte dla użytkowników. Udostępnienie może odbyć się:
1. za pośrednictwem książkomatów,
2. przed wejściem do budynku biblioteki. Zbiory w tym przypadku muszą być przekazywane z maksymalnym ograniczeniem kontaktów bezpośrednich. Nie wolno dopuścić do tworzenia kolejek przed budynkiem biblioteki. Procedura może wyglądać następująco:
- czytelnik zamawia poprzez katalog on-line, telefonicznie, e-mailowo wybrane publikacje,
- bibliotekarz po skompletowaniu zamówienia czytelnika umawia z nim termin odbioru na konkretną godzinę,
- bibliotekarz rejestruje zbiory na koncie użytkownika i przygotowuje paczkę z zamówionymi egzemplarzami,
- o omówionej godzinie bibliotekarz przekazuje paczkę czytelnikowi, tzn. zostawia ją np. na stoliku przed wejściem, którą czytelnik odbiera i zostawia ewentualnie zwroty,
- w wyżej wymienionym reżimie może być realizowana usługa „Książka na telefon”.”