Miejska Biblioteka Publiczna w Świdnicy zaprasza na wernisaż wystawy PRZEBUDZENIE autorstwa Waldemara Szauera.

Waldemar Szauer
Urodził się w 1959 roku we Wrocławiu, gdzie studiował. Tam też mieszka i tworzy. Twórca obrazów olejnych, pasteli, akwareli, rzeźby (brąz, papier – mache) – pejzaż wiejski, miejski, architektura, portret, tematyka sakralna.
Ukończył:
1975 – 1979 nauka w Państwowym Liceum Plastycznym we Wrocławiu, dyplom
w zakresie wystawiennictwa;
1980 – 1985 studia w zakresie malarstwa na Wydziale Malarstwa, Grafiki
i Rzeźby w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu, dyplom;
1994 – 1995 Podyplomowe Studium Dziennikarskie przy Papieskim Fakultecie Teologicznym we Wrocławiu – wolny słuchacz.
Autor około pięćdziesięciu indywidualnych i zbiorowych wystaw malarstwa, rysunku
i rzeźby w Polsce, Czechach, Niemczech, Francji, Ameryce Północnej.
Uczestnik wielu międzynarodowych plenerów twórczych, autor projektów scenograficznych spektakli teatralnych, aranżacji wystaw, plakatów i znaków logo. Współpracował z kilkoma wydawnictwami. Jest nauczycielem rysunku, malarstwa
i rzeźby (m. in. w ramach arteterapii), Jest współzałożycielem pierwszej w Polsce Akademii Sztuki Trzeciego Wieku i własnej szkoły malarstwa i rysunku „Atelier Promethidion” we Wrocławiu i w Paryżu.
Został zaliczony do dziesięciu najważniejszych malarzy po 1945 roku przez TNS OBOP na zlecenie FUNDACJI CONSPERO w Krakowie.
Ludwig van Beethoven ponad pięknem stawiał Prawdę. „Żaden człowiek nie może
w pełni posiąść Prawdy, ale poszukiwanie jej nadaje głęboki sens ludzkiemu działaniu”.

Wernisaż wystawy odbędzie się 12 kwietnia 2024 r., o godz. 18.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Świdnicy.

Wernisażowi wystawy towarzyszyć będzie koncert Dominika Szauera – muzyka, akordeonisty, absolwenta Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie akordeonu, nagrodzonego
w ponad trzydziestu konkursach w Polsce, Francji, Słowacji, Włoszech, Austrii.

Muzyk swobodnie porusza się na gruncie muzyki zarówno klasycznej, jak i współczesnej. Jego drogę rozwoju wyznacza poszukiwanie nowych technik wykonawczych i oryginalnych utworów akordeonowych, także z udziałem elektroniki. Ostatnio sięga po repertuar twórców współczesnych, których kompozycje otwierają przed akordeonem nowe możliwości brzmieniowe.