Dział Promocji Książek i Czytelnictwa
Dział Promocji w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Świdnicy, jest ważnym elementem strategii marketingowej, polegającej na szerokiej informacji i propagowaniu wśród użytkowników i całego środowiska biblioteki, jej zbiorów, form usług, imprez kulturalnych. Ważne jest przy tym dotarcie poza krąg stałych odbiorców, i to w sposób swoisty, niestereotypowy.
Warunki lokalowe biblioteki sprzyjają organizowaniu wystaw – Galeria II piętro, wszelkiego typu spotkań oraz warsztatów.
Promocja zbiorów i usług naszej biblioteki przejawia się poprzez:
– plakaty informacyjne, ulotki, informatory,
– wystawki w gablotach bibliotecznych,
– wystawy,
– spotkania np. autorskie,
– artykuły w prasie lokalnej,
– kiermasze książkowe – promocja nowości wydawniczych,
– reportaże z imprez, wywiady w lokalnej telewizji,
– stronę internetową,
– organizowanie lub uczestniczenie w realizacji różnych przedsięwzięć kulturalnych.
Od 2018 roku Miejska Biblioteka Publiczna wydaje biuletyn informacyjny Moja Świdnica celem szeroko rozumianej informacji skierowanej do mieszkańców Świdnicy. W biuletynie publikowane są bieżące informacje z terenu powiatu świdnickiego. Prezentowane są wywiady z mieszkańcami, ciekawe postaci oraz bieżące problemy miasta. Podejmowane są tematy związane m.in. z kulturą, oświatą, działalnością organizacji pozarządowych, stowarzyszeń. Publikacja jest dostępna dla wszystkich mieszkańców – bezpłatnie. Zwyczajowo nakład biuletynu wynosi 15 000 egz. Częstotliwość niezmiennie to dwutygodnik.
Obok biuletynu osoby go tworzące realizują także projekt portalu internetowego: http://mojaswidnica.pl