.
.
.
.
.
.
.
.

7 Cudów Świata

Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki.

Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart
z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję
z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy.

 

Liczba graczy: 2 - 7 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 Typ gry: strategiczna

5 Sekund Junior

Przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach wydanie gry 5 sekund!

Z pewnością bez trudu jesteś w stanie wymienić 3 smaki dżemu - ale czy dasz radę zrobić to pod presją czasu? Masz 5 sekund, a pozostali gracze tylko czekają na Twoje potknięcie! Czas nie jest Twoim sprzymierzeńcem, dlatego mówisz co ci ślina na język przyniesie. Podajesz czasem dziwaczne, czasem śmieszne odpowiedzi, podczas gdy kulki szybko mkną w dół spirali specjalnego czasomierza. Jeśli pytanie sprawia ci kłopot - wykorzystujesz karty "Czasu" lub "Zmiany".
Na żółtej stronie kart znajdują się pytania dla młodszych dzieci, a na czerwonej dla starszych.

 

Liczba graczy: 3 - 6 osób

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 Typ gry: familijna

Activity orginal

Activity jest grą umożliwiającą wykazanie się różnymi formami kreatywności. Hasła przedstawiane są kolegom z drużyny rysunkowo, na migi lub w formie opisu słownego.

  • Jeżeli gracz ma przedstawić hasło graficzne, nie może nic mówić ani też gestykulować. Rysunek nie może zawierać liter ani cyfr.

  • Jeżeli opisuje hasło słownie, nie może używać wyrazów zawartych w tekście hasła w żadnej formie gramatycznej.

  • Jeżeli pokazuje hasło na migi, nie może wydawać żadnych odgłosów. Nie może też wskazywać żadnych przedmiotów.

 Gra zawiera ponad 2500 haseł z różnych dziedzin, a pomysłowe reguły zapewniają dynamiczną rozgrywkę.

 

Liczba graczy: 3 - 16 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 45 minut

Typ gry: familijna.

Agricola (wersja rodzinna)

Gra stwarza niepowtarzalną okazję, by wprowadzić młodych graczy w świat ekscytujących gier ekonomicznych zaprojektowanych przez Uwe Rosenberga. Stworzona z myślą o rozgrywkach dla jednej do czterech osób, otrzymała nowe, usprawnione zasady, umożliwiające bardziej beztroską i relaksującą rozgrywkę.

 

Liczba graczy: 1 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 Typ gry: ekonomiczna

Azul

Azulejos - oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami.

 W grze Azul wcielisz się w artystę, układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Évorze.

 W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie - w ściśle określony sposób - przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 - 45 minut

Typ gry: familijna

Badacze Głębin

To złożona gra strategiczna, bogata w różnorodne możliwości, która wymaga zarówno dalekosiężnego planowania, jak i umiejętności dostosowania się do zmiennej sytuacji na planszy. Jedynie siedem dostępnych akcji spowoduje, że ten nowy hit Stefana Felda stanie się doskonałą i satysfakcjonującą zabawą dla wymagających graczy.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 100 minut

 Typ gry: strategiczna

Bankrut

Gracze wcielają się w rolę kupców handlujących towarami na targu. Wśród gwaru i krzyków wymieniają się kartami, starając się zdobyć jak najwięcej towarów. Muszą jednak handlować rozważnie, ponieważ jeden z towarów może doprowadzić ich do bankructwa.

 

Liczba graczy: 3 - 6 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

Typ gry: karciana

Budowa Zamku

Każdy gracz buduje zamek dokładając karty z fragmentami muru. Nie będzie to takie proste, ponieważ każdy kolejny fragment muru musi posiadać wartość wyższą od wcześniej dołożonego! Wygra gracz, który jako pierwszy wybuduje zamek składający się z dziesięciu kart.

Gra posiada dwa warianty. W rozszerzonym wariancie gry gracze zdobywać będą dodatkowe punkty za postaci obecne w zamku.

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 20 minut

Typ gry: układanka

Było sobie Życie

Edukacyjna gra planszowa „Było sobie życie” to emocjonująca zabawa, w której możesz sprawdzić swoją wiedzę na temat zdrowia i ludzkiego organizmu. Cel gry jest prosty: trzeba jak najszybciej zebrać komplet żetonów z wizerunkiem Hemo.

Żeby tego dokonać:
- prawidłowo odpowiadaj na pytania,
- broń się przed atakami wirusa,
- wykorzystuj możliwości, jakie daje pole Szansa,
- nie poddawaj się, gdy trafisz na pole Pech.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 Typ gry: familijna

Był sobie Człowiek

Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się
2 miliony lat wstecz. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji,
by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możesz liczyć na pomoc Mistrza.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 45 minut

Typ gry: familijna

Carcassone


Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami.

Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli
Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 - 45 minut

 Typ gry: familijna

Carcassonne. Rozszerzenie: Kupcy i Budowniczowie

Ten dodatek przenosi graczy w zupełnie nowy wymiar rozrywki. Kupcy mogą zarabiać dla graczy punkty, budowniczowie zaś umożliwiają układanie graczom dodatkowych żetonów, dzięki czemu miasta i drogi rozrastają się znacznie szybciej. Prawidłowo ustawiona świnia pozwala podwoić przychód uzyskany z farmy. W pudełku znajduje się również wykonany z płótna woreczek, w którym można przechowywać żetony gry. Dzięki temu łatwiej je przemieszać i wyciągać losowy żeton w czasie gry.

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 13 lat

Czas gry: ok. 60 minut

  Typ gry: familijna

Cardline: Zwierzęta

Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe - krowa czy rekin? A które dłużej żyje? Pies czy wieloryb?

Aby bawić się w Cardline - Zwierzęta, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 Typ gry: karciana

Catan (Osadnicy z Catanu)

Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan) to bardzo popularna na całym świecie gra rodzinno-ekonomiczna. Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne, które są niezbędne do rozbudowy osiedli.

Gracz musi rozważnie stawiać nowe osiedla i drogi, aby zapewnić sobie dostateczny, ale zrównoważony dopływ zasobów, a jeśli ma ich nadmiar - prowadzić handel z innymi graczami sprzedając im owce, drewno, cegły, zboże lub żelazo a pozyskując od nich te zasoby, których ciągle mu brakuje.

 

Liczba graczy: 3 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 45 - 60 min

 Typ gry: rodzinno ekonomiczna

Chińczyk Warcaby

"Chińczyk" i "Warcaby" to dwie gry cieszące się od lat największą popularnością wśród gier planszowych. "Chińczyk" to jedna z wersji staroindyjskiej gry "Pachisi".

"Warcaby" to obok "Szachów" najlepsza gra strategiczna. Pochodzenie i powstanie "Warcabów" nie zostało jednoznacznie ustalone. Podobne plansze i piony odkryto już w grobowcach egipskich faraonów. Obecna wersja "Warcabów" pojawiła się we Francji lub Hiszpanii ok. 1100 r.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osób

Wiek: od 4 lat

 Typ gry: logiczna

Cortex

W Cortex od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą!
Cortex pozwoli Wam rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować. To doskonała gra familijna, która sprawdzi się też na imprezach, spotkaniach, czy w podróży!

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 Typ gry: rodzinno logiczna

Dixit

Jest to gra w skojarzenia, w każdej z tur jeden z graczy staje się bajarzem. Wybiera jedną ze swoich kart i mówi zdanie, które do niej nawiązuje. Pozostali gracze wybierają jedną z własnych kart, która najlepiej pasuje do zdania bajarza. Następnie wszystkie wybrane karty są mieszane i zadaniem pozostałych graczy jest odgadnięcie, która z nich należała do bajarza.

 

Liczba graczy: 3 - 6 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Dixit: Odyseja

Z Dixit Odyssey odkryjesz na nowo magiczny świat Dixit – najczęściej nagradzanej gry ostatnich lat. Daj ponieść się wyobraźni, odkrywając tajemnice nowych kart. Tylko uważaj, żeby nie wpaść w pułapki zastawiane przez innych graczy! Dzięki nowym wariantom, w grze może brać udział aż do 12 osób. Razem wyruszcie na poszukiwanie nowych, zaczarowanych światów.

 

Liczba graczy: 3 - 12 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Dobble

Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko szybko, Twoi przeciwnicy nie mogą Cię wyprzedzić. Dobble to gra towarzyska, którą możesz zabrać ze sobą wszędzie i rozegrać w krótkim czasie. Co więcej – gra ma aż pięć wariantów rozgrywek, dzięki czemu na pewno nie znudzi się przez długi czas. Liczy się szybkość, spostrzegawczość
i refleks.

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 5 - 10 minut

 

 Domek

Gra polega na układaniu kart pomieszczeń i dodatków na planszy domku, a także na kompletowaniu dachu. Zachowane muszą być reguły, że żaden pokój nie może być zawieszony
w powietrzu – jeśli nie jest na najniższej kondygnacji, czyli w podpiwniczeniu to musi więc mieć poniżej inną kartę – chociażby rusztowanie, które możemy potem zastąpić.

Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Domek: Słoneczna 156

Deweloper Rebel wspiera kreatywność, dając Wam do dyspozycji wiele dodatkowych pomieszczeń i narzędzi. Dzięki temu będziecie mogli wykorzystać doświadczenie płynące z poprzednich prób urządzenia wymarzonego domu i jednocześnie podnieść nieco poziom wyzwania. A to wszystko po to, aby nasz... ekhem... Wasz Domek był jeszcze piękniejszy.

 

Zaproś rodzinę i przyjaciół do nowego Domku. Wykorzystuj plany budowy, aby podnieść jego wartość. Zagraj w pojedynkę albo zaproś do gry piątego i szóstego gracza!

 

Liczba graczy: 1 - 6 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Domek na Drzewie

Zbuduj wymarzony i niepowtarzalny domek na drzewie.

Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które możesz w nim umieścić: hamak, most linowy, kawiarnię, kino i wiele innych zaskakujących pomieszczeń. Stwórz najładniejszy i najlepiej wyposażony domek na drzewie. Uwaga! Pilnuj, aby podczas budowy drzewo nie przechyliło się
w którąś ze stron.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Duuuszki

Duuuszki to świetna gra imprezowa dla dzieci i dorosłych. Wylosuj kartę i złap odpowiedni przedmiot szybciej niż przeciwnicy.

Co rundę wykładana jest karta, która pokazuje jaki przedmiot trzeba złapać. Nie jest to jednak takie proste gdyż na kartach przedmioty często mają różne kolory. Kto pierwszy się w tym wszystkim połapie i złapie właściwy przedmiot zdobywa punkt.

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Elizjum

Walka o boskość to trudne zadanie. Musisz gromadzić wpływy i stronników innych bogów pod swoim sztandarem, aby wykorzystać ich umiejętności w starcie ze swoimi wrogami.

W Elizjum za pomocą przepięknie ilustrowanych kart tworzył będziesz rozmaite kombinacje efektów, aby zdobywać złoto, prestiż i punkty chwały. W grze występuje 8 stronnictw, każde przypisane do konkretnego Boga. Preferujesz agresywne rozwiązania? Skieruj swoje kroki do Aresa. Jesteś śmiertelnie poważny i uwielbiasz machinacje zza grobu? Powinieneś sprzymierzyć się z Hadesem. A może potężny Zeus, mądra Atena, przewidujący Apollo, bogaty Hefajstos, zbójecki Posejdon czy przebiegły Hermes? Sam podejmij decyzję.

Spraw, by Twe czyny na wieki zapisały się jako jedna z legend o bogach mitologicznej Grecji!

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 14 lat

Czas gry: ok. 60 minut

 

Fasolki

Każdy z graczy ma za zadanie zebrać jak najwięcej monet, które uzyskuje się spieniężając posadzone fasolki. Fasolek jest 8 rodzajów, a każdy z graczy ma tylko 2 poletka. Istotne jest, że co turę każdy z graczy musi posadzić pierwszą fasolkę z trzymanych na ręce, a w czasie gry nie można poukładać sobie kart na ręku! Jak pociągniesz, tak musisz sadzić, chyba że w trakcie handlu z innymi graczami pozbędziesz się z ręki niepotrzebnych fasolek.
Fasolkami można handlować, można się wymieniać, a w kryzysowych sytuacjach nawet oddać za darmo. A jeśli nikt nie chce wziąć.... trzeba zaorać pole, bez względu na to co na nim jest, i posadzić fasolkę.

 

Liczba graczy: 3 - 5 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 

Fasolki: Rozszerzenie

Fasolki: Rozszerzenie to zupełnie nowy członek rodziny gier opowiadających o hodowaniu i sprzedaży fasoli.

Fasolki: Rozszerzenie składa się z 4 następujących modułów:
- Nowe gatunki fasolek - wprowadzający do gry nowe gatunki fasolek umożliwiające przeprowadzenie rozgrywki nawet w siedem osób.
- Fasolufka nowa wersja podstawowej gry, w której poza panami fasolkami występują panie fasolki oraz dzieci fasolki. Panie fasolki mają o wiele korzystniejszy fasolometr niż ich partnerzy, ale działają tylko wtedy gdy są na wierzchu pola. W umieszczeniu ich tam pomagają dzieci.
- Fasolkopająk wprowadzający do gry możliwość blefowania oraz zupełnie nowy rodzaj fasolometru nazywany fasolowym wyścigiem. Zapewnia on tym więcej monet, im więcej razy zmienia się kolor kart na polu z fasolkopająkiem
- Pojedynek wariant bez handlowania przeznaczony specjalnie do rozgrywek dwuosobowych.

 

Liczba graczy: 2 - 7 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 60 minut

 

Fauna

To wyjątkowa gra rodzinna - zadaniem graczy jest zgadywanie jaką wagę / długość mają różne egzotyczne zwierzęta oraz jakie obszary zamieszkują. W pudełku znajdują się duże karty z ilustracjami 360 ssaków, ptaków, gadów i płazów, duża kolorowa plansza z mapą świata i znaczniki graczy.

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 45 - 60 minut

 

Geniusz

Geniusz to jedna z bardziej znanych gier Reinera Knizia (autor takich gier jak Zaginione Miasta, Tygrys i Eufrat). Gracze układają kolorowe żetony na sześciokątnej planszy, zbierają punkty, blokują żetony przeciwnika i starają się chronić samych siebie przed zablokowaniem przez innych. Mówi się, że jest to najlepsze połączenie Scrabble, Domina oraz klasycznej gry Mastermind. Na pewno świadczy o tym rekomendacja MENSY.

Szalenie elegancka mechanika wręcz zmuszająca do przeprowadzenia kolejnej i kolejnej rozgrywki sprawia, że Geniusz (Ingenious) jest doskonałym wprowadzeniem do planszówek w nieskomplikowanym, abstrakcyjnym, ale bardzo przyjaznym stylu. Gra jest genialnie prosta i po prostu genialna!
Dzięki wariantowi dla jednego gracza, możemy także trenować swoje szare komórki, czekając na przyjście naszych współgraczy.

 

Liczba graczy: 1 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 - 45 minut

Typ gry: logiczna

Goool! Mistrzostwa

Jesteś menadżerem piłkarskiej drużyny. Przed tobą najważniejszy mecz mistrzostw. Przyjmij odpowiednią taktykę i doprowadź swoją drużynę do zwycięstwa.

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 - 60 minut

 

Gorący ziemniak familijny: Myśl, kojarz, rzucaj!

Przygotujcie się, bo zaraz to sprawdzicie. W tej grze masz tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się Ziemniaka zanim upłynie czas i się sparzysz.

Odpowiadaj szybko, rzucaj celnie, łap dokładnie i nie spadnij na sam dół planszy. 

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Typ gry: imprezowa

Granie w Malowanie

Zadaniem graczy jest zdobywanie punktów za pomalowane obrazki. Aby namalować obrazek, gracze będą musieli dobrać odpowiednie kolory farb. Niektóre obrazki będą wymagały mieszania farb w celu otrzymania pożądanego koloru! Młodszym graczom pomoże w tym specjalna paleta malarska pokazująca efekt mieszania kolorów (np. żółty + czerwony = pomarańczowy).

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 15 minut

Typ gry: familijna

Grzybobranie w Zielonym Gaju

Wybierzcie się na spacer po Zielonym Gaju i weźcie udział w leśnej przygodzie. Przemierzcie krętą trasę, góry i pagórki w poszukiwaniu pysznych, jadanych grzybków. Weźcie ze sobą koszyczek
i wypełnijcie go po brzegi. Wygra ten kto zbierze ich najwięcej.

Pamiętajcie, że las to dom dla wielu zwierząt. Bądźcie czujni, aby nie spłoszyć stada saren lub nie natknąć się na groźnego dzika. W zamian za to, może uda Wam pobawić z zającem. Patrzcie pod nogi! Nie trudno tu o potknięcie, a za wysypanie grzybków z koszyczka grozi kara.

W zależności od wybranego wariantu, gra umożliwia zabawę zarówno młodszym jak i nieco starszym dzieciom.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 4 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Hanafuda

Hanafuda to esencja Kraju Kwitnącej Wiśni zaklęta w karty do gry. To nimi grywali członkowie Yakuzy, samurajowie czy eleganckie gejsze. Tradycyjna japońska talia pozwala na rozegranie wielu egzotycznych dla Europejczyków gier.

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 60 minut

 

Hexx

Hexx to logiczna gra rodzinna, będąca kompromisem pomiędzy grą na refleks, a grą logiczną.

Gracze wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując kolorami do kart leżących już na stole. Wygra ten gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 15 - 20 minut

 

Hobbit: Wyprawa po skarb

Dołącz do Bilbo Bagginsa i krasnoludów. Wyrusz w niebezpieczną wyprawę po skarb. Na swojej drodze spotkasz wielu wrogów: orki, trolle, wielkie pająki oraz smoka. Czy zdołasz ich pokonać?

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Icecool

W przezabawnej "pstrykance" IceCool będziecie ścigać się po korytarzach i klasach zaśnieżonej szkoły, starając się zebrać po drodze jak najwięcej smakowitych ryb dla Waszych pingwinków. Uważajcie na woźnego, który zrobi wszystko, żeby Was zatrzymać.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Istanbul

Na bazarze w Istanbule każdy kupiec jest mile widziany...

W grze Istanbul gracze używają swoich asystentów do jak najefektywniejszego skupowania i sprzedawania rubinów. Do dyspozycji będziesz mieć 4 pomocników i 16 dających różne profity pól.

Wykorzystaj swoją szansę, aby stać się bogatym!

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 50 minut

 

Jenga Refresh

Cel gry jest prosty – musisz zostać ostatnim graczem, który dostawi drewniany klocek tak, aby wieża nie uległa zawaleniu.

Wyciągaj klocki jedną ręką, a następnie układaj je na szczycie wieży. Tylko musisz być ostrożny.

Osoba, która przewróci wieżę - przegrywa.

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Jungle Speed

Nowe wydanie gry w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i szybkość! Gry, gdzie każdy stara się jak najszybciej pozbyć swoich kart - aby to zrobić, musi w odpowiednim momencie złapać drewniany totem. Jeśli złapie go w złym momencie, albo w ogóle tego nie zrobi - będzie musiał wziąć karty od swoich przeciwników!

 

Liczba graczy: 2 - 20 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 10 - 15 minut

 

Kakao

Gra Kakao wprowadza graczy w egzotyczny świat "owocu bogów", w którym wcielą się w rolę plemiennych wodzów. Ich zadaniem jest wyspecjalizowanie swoich poddanych w handlu, by mogli zdobyć sławę i bogactwo. Jednak tylko ci, którzy wiedzą, jak wykorzystać przychylność bogów, zostaną obsypani złotem.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 

Kalaha

Klasyczna gra logiczno-strategiczna mająca swoje korzenie w Afryce, gdzie występowała pod nazwą Mankala. Celem gry jest zebranie jak największej ilości kamieni we własnym domu w momencie, gdy wszystkie pola jednego gracza są puste.

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 7 lat

 

Kanagawa

Jako uczeń szkoły artystycznej założonej przez wielkiego mistrza w Kanagawie udowodnij, że jesteś gotowy na stworzenie prawdziwych dzieł i zyskanie olbrzymiej sławy! Zarządzaj swoim czasem, wybieraj farby, kupuj narzędzia, starannie dobierz tematy swych obrazów - a dłoń już sama poprowadzi pędzel i stworzy malowidło Twojego życia.

Kanagawa to przepięknie zilustrowana gra mistrzowskiego duetu Cathala-Chevallier (szczególnie uznanego za stworzenie gry Abyss) opowiadająca o pracy malarzy w XIX-wiecznej Japonii, pozwalająca poczuć jak niegdyś powstawały wiekopomne dzieła.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 

Kod Faraona

Zadaniem graczy jest zdobycie legendarnych skarbów faraonów. W trakcie gry uczestnicy wykonują proste działania matematyczne, wykorzystując dwie lub trzy cyfry wyrzucane na kościach. Pozwoli im to odkryć wartościowe kafelki skarabeuszy, a następnie zdobyć upragniony skarb.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 9 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Kolejka

Gra planszowa „Kolejka” opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL. Zadanie graczy wydaje się proste. Muszą wysłać swoją, złożona z pięciu pionków, rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z wylosowanej listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste…

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 60 minut

 

Koncept

W grze Koncept naszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy.

Hasła mają 3 poziomy trudności, więc na najłatwiejszym można grać z dziećmi już od 10 roku życia. Do tego na każdej karcie jest 9 haseł, po 3 z każdego poziomu trudności, więc zawsze mamy wybór, a są one tak ułożone, aby każdy znalazł coś dla siebie.

 

Liczba graczy: 4 - 12 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 - 40 minut

 

Kosmiczna misja

Gracze wyruszają na misję mającą na celu odkrycie nowych planet i budowę na nich stacji kosmicznych. Wygrywa gracz, który zbuduje najwięcej stacji. 

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 20 minut


Kostki zostały rzucone!

Rzuć kostkami i jak najszybciej znajdź symbol występujący w dwóch kolorach. Bądź czujny, bo może się zdarzyć, że żaden symbol nie wystąpi w obu kolorach! Zwycięży ten gracz, który zdobędzie najwięcej kostek.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 10 minut

 

Kwiatki

Kwiatki to przyjemna gra dla par, której uczestnicy starają się ułożyć jak najpiękniejszy bukiet kwiatów. Korzystając z dostępnych akcji będą sadzić i pielęgnować kwiaty w doniczkach, dbając by urosły jak największe. Następnie będą je ścinać i dodawać do własnych zbiorów, gromadząc punkty i torując sobie drogę do zwycięstwa.

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 20 minut

Typ gry: familijna

 

List Miłosny (edycja rozszerzona)

Wkrocz na królewski dwór i zdobądź serce księżniczki.

 Po nieudanym zamachu stanu młodzi zalotnicy z całego królestwa szukają sposobu na pocieszenie strapionej księżniczki. Ty, graczu, wcielisz się w jednego z tych sprytnych zalotników i starać się będziesz przekazać swój list miłosny księżniczce.

 W trakcie rozgrywki trzymać będziesz w ręku sekretną kartę, która przedstawia osobę posiadającą aktualnie twój list. Upewnij się, że na koniec dnia wiadomość znajdzie się w rękach osoby najbliższej księżniczce, aby mieć pewność, że Anette przeczyta twe wyznanie jako pierwsze!

 List Miłosny to wielokrotnie nagradzana i niezwykle popularna gra ryzyka, dedukcji oraz szczęścia dla 2-4 graczy.
 Edycja Rozszerzona zawiera nowy zestaw kart pozwalający na rozgrywkę dla 5 do 8 osób. 
List Miłosny powraca w nowej, rozszerzonej odsłonie. 

  • Możliwość rozgrywki aż w 8 osób

  • Nowe postaci

  • Większe karty

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 20 - 30 minut

 

Magiczny Labirynt

Podczas swojej tury gracz rzuca kością i następnie porusza swojego magika w dowolnym kierunku, o liczbę pól zgodną z wynikiem rzutu (lub mniej, rezygnując z części ruchu). Gracz porusza swojego magika pionowo lub poziomo, może jednak przy tym skręcać tyle razy, ile tylko chce. Magika należy poruszać delikatnym, płynnym ruchem. Podczas ruchu nie wolno sprawdzać, czy na drodze nie ma ściany.

Jeżeli gracz uderzy w ścianę, kulka odpadnie od jego pionka i pojawi się w jednym z czterech narożników. Pozostałe części ruchu przepadają. Kulkę należy wyjąć, a gracz umieszcza swojego magika wraz z metalową kulką w swoim narożniku początkowym.
Kiedy gracz dotrze na pole celu, przedstawiające ten sam symbol co żeton, gracz może wziąć żeton z symbolem. Pozostała część ruchu przepada. Następnie gracz losuje z woreczka nowy żeton i kładzie go w odpowiednim miejscu na planszy.
Uczy logicznego myślenia.
Rozwija wyobraźnię przestrzenną.
Trenuje koncentrację i poprawia pamięć.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 

Majestat: Królewska korona

To najnowsza gra ekonomiczna autorstwa Marca Andre - twórcy Splendoru, której światowa premiera miała miejsce na targach Essen 2017.

Cofnijcie się do średniowiecza i rekrutujcie lojalnych poddanych. Na ziemiach Majestatu koronę może nosić tylko najbogatszy z Was!

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 20 - 40 minut

 

Magnaci

To nowoczesna gra planszowa dla 2 – 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego.

 Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 90 minut

 

Marco Polo

W grze Marco Polo (edycja polska) gracze biorą udział w wydarzeniach, które miały miejsce w tym ważnym okresie. W trwającej 5 rund rozgrywce, gracze będą rzucać kostkami aby zdefiniować akcje, jakie mogą wykonać w tej rundzie:

  • Zdobycie surowców i wielbłądów,

  • Zdobycie pieniędzy,

  • Pozyskanie kontraktów,

  • Skorzystanie z akcji miasta, które wcześniej odwiedzili,

  • Wyruszenie w podróż.

Po pięciu rundach gracze kończą swoją podróż i podliczają punkty za zrealizowane kontrakty, odwiedzone miasta i przewieziony towar.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 100 minut

 

Mistakos

Wybierz krzesło w swoim kolorze i ustaw je na poprzednim, tak żeby nie spadło na stół.
Kto pierwszy skusi i dostanie punkty karne?

Mistakos to świetna zręcznościowa zabawa dla graczy w każdym wieku.

 

Liczba graczy: 1 - 3 osoby

Wiek: od 5 lat

 

Monopoly deal

Kultowa gra Hasbro w niezmienionej postaci. Akcja toczy się szybko i trwa zaledwie 20 minut. Zbierz trzy zestawy nieruchomości, ale uważaj… nie możesz wydać wszystkich pieniędzy. Możesz ich potrzebować na opłaty za postój na polach innych graczy, prezenty urodzinowe, czy na ratowanie swojej nieruchomości.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 8 lat

Typ gry: familijna

 

Mr. Jack

1888 - Londyn, pochmurna noc spowija swoim ciemnym płaszczem mroczne uliczki dzielnicy Whitechapel. Niebezpieczny Kuba Rozpruwacz prześlizguje się po nich cicho pod osłoną gęstej mgły. Najlepsi ówcześni śledczy ze Scotland Yardu spotkali się, aby go powstrzymać przed ostateczną ucieczką. Powoli wokół Jacka zacieśnia się pułapka, lecz on jest nadzwyczaj przebiegły - postanowił przypisać sobie tożsamość jednego ze śledczych. Czy pozostali zdołają go zdemaskować?

Nowa edycja gry to całkowicie zmieniona szata graficzna, za którą odpowiada Pierô. Wszystkie postacie występujące w grze zostały "postarzone" o 10 lat, plansza jest dużo bardziej szczegółowa i układ pól na planszy został zmieniony. Zmiany dotyczą także instrukcji. Między innymi zmodyfikowane zostało przygotowanie gry.

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 9 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Na ratunek

W Na Ratunek gracze wysyłają swoje pojazdy ratunkowe do różnych wypadków. Za każdą udaną akcję zdobywają punkt. Gracze ćwiczą pamięć i spostrzegawczość, a przy okazji uczą się, jak reagować w niebezpiecznych sytuacjach.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 5 lat

 

Na sprzedaż

 

Na Sprzedaż to znakomita, prosta i przystępna gra licytacyjna, w której najpierw kupujecie Nieruchomości, by zaraz potem sprzedać je z jak największym zyskiem. Droga do zwycięstwa nie jest wcale prosta. Musicie trafnie oceniać wartość Nieruchomości wystawionych na licytację, przewidywać poczynania przeciwników, a wreszcie skłonić ich do podjęcia błędnych decyzji, dzięki którym to wy zarobicie najwięcej. Mała i sprytna gra.

 Na Sprzedaż płynnie przeplata licytację otwartą i licytację w ciemno, łącząc sprawdzone rozwiązania z oryginalną i nowatorską mechaniką.

 

Liczba graczy: 3 - 6 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 20 minut

Typ gry: familijna

 

Niebezpieczna wyprawa

Gracze biorą udział w wyprawie do dżungli. Każdy z nich ma do dyspozycji grupę śmiałków. Wygra gracz, któremu uda się przeprowadzić trzech swoich śmiałków na drugą stronę mostu wiszącego nad rwącą rzeką pełną krokodyli. Aby pokonać rywali gracze będą musieli wykazać się umiejętnością blefowania i podejmowania ryzyka.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry:ok. 30 minut

 

No co tam?

To prosta i szybka rodzinna gra logiczna dla dwóch do czterech graczy w wieku od ósmego roku życia, w której uczestnicy rozgrywki starają się zgromadzić jak najwięcej ptaków na jednym drucie, szybciej i sprawniej niż reszta graczy! Więc… no co tam? Zagramy?

 

Autorzy gry Dennis Kirps & Jean-Claude Pellin doskonale wiedzą, co kochają zarówno dzieci, jak i dorośli - w No co tam? w sprytny sposób będziecie odkrywać karty (niczym w memo) oraz układać zestawy różnokolorowych ptaków. Proste, szybkie i ekscytujące - do wyjaśnienia w niecałą minutę!

 Czemu pokochacie tę grę?

  • Nieskomplikowane zasady sprawiają, że dzieci mogą grać same, bez nadzoru rodziców. 

  • Rozgrywka nigdy się nie nudzi - zasady zostały skonstruowane w taki sposób, aby gra stwarzała nieskończone możliwości powtarzania rozgrywki i zawsze dzieje się w niej coś nowego!

  • To także piękne wydanie z grafiką stworzoną przez Magdalenę Markowską, które zadowoli nawet najwybredniejsze gusta - karty są przejrzyste, kolorowe i posiadają wiele rodzajów zabawnych ptaków.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 20 minut

Typ gry: logiczna

 

Nogi Stonogi

Podczas gry naszym zadaniem będzie ułożenie jak najdłuższej stonogi. Rzucając kostkami będziemy starać się zdobyć jak najwięcej butów dla naszych stonóg. Będziemy przy tym podejmować decyzje ile butów i w jakich kolorach chcemy zdobyć.
Gra posiada 2 warianty: dla dzieci młodszych i starszych.
Jej duża zaletą jest to, że pomaga małym graczom opanować trudną sztukę podstawowego liczenia oraz naukę kolorów.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 4 lat

Czas gry: ok. 10 minut

 

Obóz Ninja

To rodzinna gra karciana w sam raz dla graczy planszówkowych, którzy szukają szybkiego, lecz wymagającego tytułu!

 Gra opiera się na znanym z przeboju Hej! To moja ryba! mechanizmie, gdzie gracze poruszają swoimi pionami i zbierają karty z pól, na których rozpoczęli swój ruch. Zaplanuj swój ruch na kilka kolejek do przodu, przygotuj się do zebrania kolejnych kart i zaskocz przeciwnika specjalnymi zdolnościami!

W Obozie Ninja zwierzęta praktykujące sztuki walki rywalizują ze sobą o to, które z nich zostanie osobistym asystentem Mistrza Saru. Używając posiadanych kart, gracze poruszają się po planszy i uzyskują nowe umiejętności. Utrudniają tym samym poruszanie się pozostałym graczom - tak, że Ci mają mniej możliwych ruchów.

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Ortograficzna bitwa

Hałas i wrzawa rozgorzały o brzasku, kiedy rycerze ze skłóconych królestw ruszyli ochoczo do walki. Czy odważysz się przenieść na nieznane ziemie kilkunastu królestw, by zmierzyć się z przeciwnikami i najtrudniejszymi polskimi wyrazami? Podbijaj okoliczne królestwa i uważaj na innych śmiałków. Jeżeli wkroczysz na ich teren, musisz być gotowy na ortograficzną bitwę! Ten, kto będzie najdzielniejszy w tej niesamowitej przeprawie i zdobędzie najwięcej państw – zostanie zwycięzcą.

Gracze przemierzą Wielkie Stepy Samohackie, Krainę Byków Dyktandzkich, będą podróżować do Dyktandii Centralej aż po Wybrzeże Ózamknięcie, by zmierzyć się z przeciwnikami i ortograficznymi wyzwaniami. Zadaniem w tej rozgrywce jest podbicie jak największej liczby państw na jednej z dwóch ortograficznych map – żeby tego dokonać, trzeba właściwie użyć niecodziennej broni - liter „ch”, „h”, „u”, „ó”, „ż”, i „rz”. Uważaj, bo po drodze może dojść do starcia z przeciwnikami, a wtedy ortograficzna bitwa rozpęta się na dobre! Podbijaj królestwa i oznaczaj je swoimi żetonami jak najszybciej, bo klepsydra odmierza czas nieubłaganie!

Gra uczy zasad ortografii poprzez przygodę i fascynującą zabawę. Dwustronna plansza i kilka wariantów rozgrywki umożliwiają wybór opcji najbardziej dostosowanej do wieku i stopnia wiedzy graczy.

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 30 - 45 minut

 

Patchwork

Patchwork to gra o robieniu patchworku, czyli zszywaniu ze sobą różnych kawałków materiału, które tworzą całość. Patchwork to gra logiczna, przeznaczona dla 2 graczy. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości waluty, którą są tutaj guziki.

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Pentago

Genialnie zakręcona gra logiczna!
Gracze na przemian układają na planszy po jednej kuli w swoim kolorze. Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży 5 swoich kul w jednym rzędzie.
Wydaje się łatwe? Tylko pozornie - po każdy ułożeniu kuli, gracz obraca jedną z czterech części planszy o 90 stopni!

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 15 minut

Typ gry: logiczna

Pędzące żółwie

Żółwie to sympatyczne zwierzaki, które całymi dniami drepczą bez pośpiechu z miejsca na miejsce. Jednak gdy na horyzoncie dostrzegą sałatę, zaczynają energiczniej przebierać łapkami.
Bez namysłu popędzą w jej kierunku wykorzystując każdą okazję, aby wdrapać się na skorupę innego żółwia i przebyć w ten sposób choć cześć trasy!
Podczas gry żaden z graczy nie wie, jakiego koloru żółwie należą do przeciwników! Dołącz do wyścigu pełnego emocji i nieoczekiwanych zwrotów akcji!

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 5 lat

Czas gry: ok. 20 minut


Polska Luxtorpeda

Rodzinna gra planszowa związana z polską kulturą, historią, przyrodą, rodzimą kuchnią ale
i językiem polskim. Polska Luxtorpeda to dynamiczna, towarzyska, bardzo emocjonująca planszówka, w efektownej szacie graficznej. Wybierz się w podróż w czasie i jednocześnie poznaj współczesną Polskę!

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 5 lat

 

Potwory do szafy

Wieczorem świat wygląda inaczej. Tajemnicze cienie pojawiają się na ścianach… Straszydła i stwory czają się pod łóżkiem… Nie możesz zasnąć? Boisz się potworów! Zagraj i przegoń je do szafy!

Gra zalecana na dobranoc! Zaproście do zabawy wszystkich domowników! Zobaczcie jaką macie znakomitą pamięć! Wybierzcie wariant gry. Lubicie współpracować czy rywalizować?

 

Liczba graczy: 1 - 6 osób

Wiek: od 3 lat

 

Potwory w Tokio

Potwory w Tokio to gra dla od 2 do 6 graczy, w której wcielają się oni w zmutowane monstra, gigantyczne roboty i potężnych obcych, którzy z radością okładają się wzajemnie w sielskiej atmosferze walcząc o tytuł króla Tokio, nie zważając przy tym na zniszczenia i spustoszenie, które sieją w samym mieście.

W trakcie swojej tury rzucasz sześcioma kośćmi wybierając symbole, których będziesz chciał użyć w nadchodzącej turze. Dzięki nim będziesz mógł atakować inne monstra, regenerować energię, leczyć się i kupować karty specjalne. Dzięki nim posiądziesz specjalne zdolności jak regeneracja, naturalny pancerz, mimikrę, plucie kwasem, czy zianie ogniem! Używaj ich rozsądnie, aby udowodnić, że Tokio to tylko Twoje terytorium.

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut


Przebiegłe Wielbłądy

Trwa szalony wyścig wielbłądów wokół piramidy! Gonitwa garb w garb, łeb w łeb! Kopyta aż dymią! To ściągnięte do Egiptu przez arabskiego szejka NAJSZYBSZE WIELBŁĄDY ŚWIATA! Bardzo biegłe w bieganiu i przebiegłe w wyprzedzaniu!

Zasiądź w loży i kibicuj! Który wielbłąd jest Twoim faworytem? Który okaże się być „czarnym wielbłądem” wyścigu? Obserwuj, typuj zwycięzców i przegranych. Daj się ponieść atmosferze gonitwy, ale bądź czujny! To przebiegłe wielbłądy! Mogą Cię zrobić w konia! Musisz wykazać się świetną intuicją aby szejk wypłacił Ci bajeczną nagrodę!

To już ostatnia prosta! Co za emocje! Komentator radiowy na stojąco krzyczy: Panie Arab! Kończ pan ten wyścig!

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut


Rancho

Rancho to rodzinna gra planszowa o nowoczesnym farmerze, który nie tylko hoduje zwierzęta, ale również inwestuje w nieruchomości.

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 

Red 7

Fantastyczna! Genialna!

Tak gracze mówią o Red7. Ta mała i niepozorna gra zdobyła nominacje do Golden Geek Award 2014 w aż 4 kategoriach (najlepsza gra innowacyjna, karciana, rodzinna i imprezowa).

Jak to możliwe, że 7 liczb, 7 kolorów i 7 zasad na 49 kartach wdarło się przebojem do światowej czołówki gier? Tego się nie da opisać. Po prostu wybierz jeden z trzech wariantów i zagraj! 

Tylko pamiętaj, że pod koniec ruchu musisz wygrywać albo odpadasz z gry!

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 9 lat

Czas gry: ok. 10 minut

 

Rummikub

Gra polega na pozbyciu się wszystkich kostek z liczbami, wykładając na stół sekwencje lub ciągi minimum 3-liczbowe. Najciekawszą możliwością jest ingerencja w już wyłożone kostki - w swojej kolejce możesz je dowolnie przesuwać i modyfikować, byle tylko na koniec nie naruszyć podstawowej zasady (minimum 3 kostki w sekwencji lub ciągu).

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 7 lat

 

Ryzyk fizyk

Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo?
Znasz odpowiedź na to pytanie? Jeśli nie – spróbuj zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza?
„Ryzyk Fizyk” to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe, niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich. Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie.

 

Liczba graczy: 3-7 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Sabotażysta

Gra karciana, gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry lub w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom. Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie, kiedy już odkryją, kto jest po ich stronie. Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści.

 

Liczba graczy: 3 - 10 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Sabotażysta: Pojedynek

Kto pod kim dołki kopie... Krasnoludy muszą się zdecydować, czy budują tunel razem, czy każdy z nich będzie próbował zrobić to na własną rękę. W obu przypadkach istnieje możliwość zniweczenia planów współgracza i zagarnięcia całego złota dla siebie! Zepsuty kilof, zwalisko w tunelu lub zamknięte drzwi - przebiegły krasnal zapewni sobie decydującą przewagę w walce o złoto.
A jeśli pod ręką nie ma drugiego kopacza, można spróbować swych sił w grze jednoosobowej. Czy samemu uda się zbudować tunel i ominąć przy tym wszystkie przeszkody na drodze do złota?

 

Liczba graczy: 1 - 2 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Scrabble

Gra w Scrabble polega na wymyślaniu powiązanych ze sobą wyrazów i ułożeniu ich na planszy
w sposób, który może przypominać krzyżówkę. Każdy z zawodników losuje płytki z literami
o różnej wartości punktowej, z których następnie układa słowa na planszy. Zwycięża osoba, która za ułożone wyrazy zdobędzie największą liczbę punktów. Dodatkowym zadaniem stojącym przed graczami jest układanie wyrazów na specjalnych polach planszy, na których można zgarnąć specjalne premie.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 - 60 minut

 

Scythe

Scythe to strategiczna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europy Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia.

 Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet. Zdobędziesz ich tym więcej, im większa będzie twoja popularność, im bardziej rozwinięta będzie twoja armia, a także im więcej terenów i zasobów znajdzie się pod Twoją kontrolą.
Scythe to gra idealnie łącząca ze sobą mechaniki znane z eurogier z mocno klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach wyraźną warstwę fabularną, elementy przygodowe, powiązanie zasad gry z tematem i ograniczenie negatywnej interakcji. 

 

Liczba graczy: 1 - 5 osób

Wiek: od 14 lat

Czas gry: ok. 90 - 115 minut

Typ gry: Strategiczno ekonomiczna

 

Sen

Gracze wybierają się w podróż do świata ze snów. Czekają na nich niezwykłe krainy: niektóre jak z bajki, inne z kolei mroczne i pełne kruków. Podglądaj i przejmuj sny rywali. Celem gry jest stworzenie snu z jak najmniejszą liczbą kruków.

 Proste zasady gry. 

  • Gracze tworzą sny składające się z 4 krain (kart). Gracze nie wiedzą, jakie krainy znajdują się w snach rywali.

  • W niektórych krainach znajduje się więcej kruków, w innych mniej. Celem gry jest posiadanie najmniejszej liczby kruków w swoim śnie.

  • Podczas gry gracze wymieniają swoje krainy, podglądają sny rywali, wrzucają do ich snów mroczne krainy oraz starają się przejmować te z niewielką liczbą kruków.

  • Jeśli ktoś uważa, że w jego śnie znajduje się najmniej kruków, krzyczy: "Pobudka!" i runda się kończy. Gracze ujawniają swoje sny, liczą kruki i zapisują wyniki. Następnie rozgrywają kolejną rundę. Gra się kończy, gdy któryś gracz zbierze 100 kruków. Zwycięzcą zostaje osoba, która w sumie zgromadzi najmniej kruków.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 - 60 minut

 

Splendor

Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Star Realms

Star Realms to karciana gra bitewna oparta na mechanice rozbudowy talii. Jej twórcami są profesjonalni gracze Magic: the Gathering - Darwin Kastle i Rob Dougherty. Ich dzieło łączy w sobie emocje płynące z interakcji, typowe dla klasycznych karcianych gier kolekcjonerskich, z frajdą budowania własnej talii.


Star Realms jest kompletną 2-osobową grą zawierającą instrukcję i 128 podstawowych kart. Aby grać w więcej osób, wystarczy połączyć ze sobą dwa lub więcej zestawów podstawowych.

 

Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Star Wars, Dobble

Każda karta zawiera liczne symbole i grafiki postaci lub rzeczy związanych z "Gwiezdnymi Wojnami", ale tylko jeden z nich jest identyczny z symbolem na dowolnej innej karcie. Zadaniem graczy będzie jego odnalezienie! Powtarza się tylko jeden symbol, o czym należy pamiętać i w to nie wątpić. (Często się zdarza, że nijak nie można go zauważyć.)

W Dobble można grać na klika sposobów. W zasadach można znaleźć pięć mini-gier. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.

 

Liczba graczy: 2 - 8 osoby

Czas gry: ok. 15 minut

 

Story Cubes

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Kto w waszym gronie najbardziej zaimponuje pozostałym pomysłowością, wyobraźnią
i umiejętnością snucia pasjonujących opowieści?

Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie
i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie.

 

Liczba graczy: 1 - bez ograniczeń

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 2 - 20 minut

 

Story Cubes: Podróże

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji.

Story Cubes: Podróże są drugim rozszerzeniem kostek opowieści. Tym razem posiadają 54 unikalne ikonki opisujące większość najważniejszych słów związanych z podróżowaniem, które mogą zostać wykorzystane przy snuciu opowieści.

 

Liczba graczy: 1 - 9 osób

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 2 - 20 minut

 

Straszny Dwór

Na wzgórzu za twoim domem znajduje się posępny, opuszczony dwór spowity wieczną mgłą.
Wraz ze swoją wierną podwórkową bandą lubicie się tam zakradać przez starą, przerdzewiałą bramę i grać w cykora.

Wczorajsza wyprawa była jednak inna, ponieważ dostrzegliście we mgle dziwne, świetliste sylwetki. Dorośli nigdy wam nie uwierzą, postanowiliście więc, że uratujecie miasto i za pomocą sprytu oraz wiedzy czerpanej z komiksów przepędzicie duchy tam, skąd przybyły.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 6 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 

Szalona misja

W Szalonej Misji gracze wcielają się w bohaterów, którzy przemierzać będą królestwo
w poszukiwaniu chwały i chwalebnych czynów. Jako jeden z nich chwyć do ręki zmywalny pisak. Spójrz na krainę, do której się wybieracie. Masz 30 sekund na to, by narysować trasę, którą będziesz podążał.

Połącz wskazane elementy, zrób kropki na niebezpiecznych bzikach lub narysuj trasę od punktu
A do punktu B. Wszystko to na wyczucie, bowiem nie rysujesz bezpośrednio na planszy poziomu tylko obok. Jeśli po drodze uda Ci się zgromadzić dodatkowe gwiazdki, uniknąć bomb i zbierać różne przeszkadzajki, które podrzucisz innym graczom, to tym lepiej dla Ciebie.

Przemierzaj 7 światów, w każdym po 6 różnych krain, a na końcu każdego zmierz się
z wymagającym bossem.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Szczęść Boże - Wielka Gra Karciana

Śląsk, początek XX wieku: przenieś się w czasie do epoki lokomotyw parowych i rozkwitu górnictwa. Wciel się we właściciela kopalni, który będzie zarządzać wydobyciem węgla, jego załadunkiem do pociągów towarowych i dostawą do odbiorców. Mądrze zarządzaj górnikami i wypełniaj kontrakty, aby zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Szczęść Boże - Wielka Gra Karciana jest samodzielną grą, bazującą na wątku swojej popularnej poprzedniczki, gry planszowej Szczęść Boże. Spora liczba nowych koncepcji wprowadzonych do tej gry i ponad 200 kart do dyspozycji powodują, że gra w porównaniu do swojej poprzedniczki nie jest ani odrobinę łatwiejsza, a przy tym wciąż oddaje klimat fascynującego świata górnictwa.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 50 - 80 minut

Typ gry: ekonomiczna

 

Szeregowy Pingwin

Na biegunie robi się coraz cieplej, a miejsca nie przybywa. Pingwiny ruszają więc na podbój…całego świata. Wybierz, którzy pingwini rekruci przejmą kontrolę nad strefami strategicznymi (Antarktyda, Pustynia, Dżungla, Miasto, Księżyc), a którzy będą sabotować plany Twojego przeciwnika. Lód topnieje, nie pozwól, aby stopniały Twoje szanse na dominację nad światem.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 7 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Szkoła Magów

To wyjątkowa gra kościana, w której pojedynek pomiędzy graczami toczy się w czasie rzeczywistym. Dzięki połączeniu aspektów zręczności, spostrzegawczości, refleksu i planowania gracze zanurzą się w mistycznym świecie czarodziejskich pojedynków. Unikalna mechanika zapewni wiele rozgrywek pełnych emocji, a prostota zasad pozwoli cieszyć się gry nawet mniej zaawansowanym adeptom sztuki magicznej.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 minut

 

Tajniacy

Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy...

Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 14 lat

Czas gry: ok. 10 minut

 

Takenoko

Japoński cesarz powierzył ludziom ze swojego dworu (graczom) trudne zadanie zadbania
o zwierzaka i przygotowanie dla niego ogrodu bambusowego. Gracze będą pielęgnować pola uprawne, nawadniać je i uprawiać na nich jeden z trzech rodzajów bambusa (zielony, żółty
i różowy) przy pomocy cesarskiego ogrodnika. Swą rolę odegra także pogoda, od słonecznych dni, po pory monsunowe.

Będą musieli także znosić wilczy apetyt pandy, łasej na soczyste pędy bambusa…

Gracz któremu uda się zdobyć najwięcej punktów poprzez odpowiednią uprawę bambusa
i karmienie pandy wygra grę.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 45 minut

 

Terraformacja Marsa

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.

Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.

W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

 

Liczba graczy: 1 - 5 osób

Wiek: od 12 lat

Czas gry: ok. 90 - 120 minut

 

Tikal

To jedna z najpopularniejszych nowoczesnych gier planszowych świata. Gra zdobyła wiele nagród, w tym najbardziej prestiżową - Spiel des Jahres.

Plansza to tajemniczy, nieznany obszar dżungli. W każdej turze gracze ciągną żetony terenu i kładą je na planszę. Żetony te mogą być dziką dżunglą, świątyniami, wulkanami czy ukrytymi skarbcami. Z czasem, jak plansza zaczyna nabierać kształtu, widać coraz więcej świątyń i skarbców, którymi warto by się zainteresować...

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 120 minut

 

Timeline: Polska

Czy wiesz, że spinacz biurowy wynalazł Polak? A może jesteś w stanie odgadnąć datę tego wydarzenia? Pamiętasz, kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jak myślisz, co zbudowano wcześniej: Bazylikę Mariacką w Gdańsku czy kopalnię soli w Wieliczce? Wybierz jedną
z posiadanych w ręku kart i zdecyduj, czy prezentowane przez nią wydarzenie miało miejsce przed tym, które leży już na stole, czy po nim. Następnie odwróć kartę i sprawdź, czy masz rację.

Nie musisz znać żadnych dat i wydarzeń, wystarczy dedukcja i trochę szczęścia.

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 

Timeline: Nauka i odkrycia

Co odkryto najpierw: Amerykę czy Australię? Co wynaleziono wcześniej: narkozę czy insulinę? 

 Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią.
Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy! :)

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 

Timeline: Wiedza ogólna

Co było pierwsze: odkrycie wina czy wynalezienie klucza? Czy najpierw pojawiła się historia o Robin Hoodzie czy może szampon?

 Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę ogólną i domysły z faktyczną chronologią.
Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy! :)

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 15 minut

Typ gry: familijna

Timeline: Wynalazki

Czy potrafisz odgadnąć kolejność pojawiania się wynalazków?

Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building
czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse'a powstał przed,
czy po wynalezieniu korkociągu?

Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią.

Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat powstania wynalazków! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy!

 

Liczba graczy: 2 - 8 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 15 minut

 

T.I.M.E Stories

Jako członkowie tajnej organizacji TIME będziecie odwiedzać przeróżne lokacje w ramach podróży do konkretnego momentu w historii świata. Wasz cel jest jeden - odkryć tajemnicę i rozwikłać zagadkę tak, aby osiągnąć zamierzony efekt. Brzmi prosto. Brzmi trywialnie. Ale wcale T.I.M.E Stories takie nie jest.

Będziecie przeżywać przygody w różnych światach, również rzeczywistościach równoległych do naszej, widząc wszystko oczami swoich bohaterów. Czeka na was całe spektrum możliwości - od walki, przeszukiwania, rozmów... aż do zadań pamięciowych i takich w których musicie wykazać się sprytem.

Czas jest waszą najcenniejszą walutą, ponieważ maszyna przenosząca was wstecz, robi to tylko na jego określoną ilość. Oczywiście, zawsze możecie wrócić do tej epoki z powrotem, jednak musicie zacząć grę od początku. Każda partia to niesamowite wydarzenie skupione nie tylko na mechanice gry, ale także na odgrywaniu postaci.

Gracze będą  Będą walczyć, prowadzić poszukiwania, starając się wykorzystać spryt i zdobywając zaufanie poznanych postaci… oraz pozostałych agentów. Każdy gracz będzie miał sposobność wcielić się w swoją postać i ją odgrywać w takim zakresie, w jakim tylko będzie chciał.

Wiele gier oferuje wysoką regrywalność, ale to co oferuje TIME Stories to wielokrotne rozgrywki na jednym tylko scenariuszu. Jedno jest pewne - nie wygracie za pierwszym razem. Najpewniej nie wygracie też po raz drugi czy trzeci. Ale wciąż musicie się starać, ponieważ w niedalekiej przyszłości czekają na was już rozszerzenia zawierające dodatkowe misje. W podstawowej wersji gry znajdziemy jeden potężny scenariusz Asylum przenoszący nas do Paryża 1921 roku.

Każdy scenariusz gry to nowy świat, nowe postacie, nowe zasady, a także nowe niespodzianki.

Edycja podstawowa zawiera system do gry T.I.M.E Stories oraz pierwszy scenariusz zatytułowany Asylum.

 

Liczba graczy: 2 - 4 osoby

Wiek: od 14 lat

Czas gry: ok. 90 - 180 minut

 

Ubongo

To światowy bestseller, który zdobył popularność dzięki bardzo prostym zasadom i błyskawicznej rozgrywce. Dwa poziomy trudności łamigłówek umożliwiają dostosowanie gry do wieku i doświadczenia graczy.

Każdy gracz otrzymuje jedną z planszetek, nietypowa kostka z afrykańskimi symbolami wskazuje, którą z łamigłówek należy rozwiązać w tej rundzie. Zadaniem graczy jest jak najszybsze ułożenie kolorowej mozaiki w ciągu 30 sekund w taki sposób, aby wszystkie białe pola na planszetce zostały zakryte. Kto zrobi to pierwszy krzyczy: Ubongo! i zdobywa kolorowy klejnot.

W języku suahili ubongo oznacza mózg. Nazwa jest jak najbardziej adekwatna, gdyż trzeba dobrze kombinować i użyć swoich szarych komórek, by być najszybszym i wygrać rozgrywkę.

 

Liczba graczy: 1 - 4 osoby

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 25 minut

 

Wesołe krówki

Poznajcie planszówkę, którą pokochały tysiące graczy na całym świecie! Wejdźcie w role farmerów starających się zarobić jak najwięcej na swojej trzodzie. Każdy z graczy posiada niewielką, rodzinną farmę - sprawcie, żeby to właśnie wasze osiągnęły największe zyski.

 Zgodnie z tytułem - wszystko tu kręci się wokół krów. Kupujcie krowy, hodujcie krowy, rozmnażajcie krowy! Zbierajcie fundusze, wydawajcie je na sprzęt. Dbajcie by wasze stada stale rosły.

 

Liczba graczy: 2 - 6 osób

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 40 minut

 

Wsiąść do Pociągu: Europa

To prosta i elegancka gra, której można nauczyć się w 5 minut.

Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 60 - 90 minut

 

Wsiąść do Pociągu: Niemcy

To duchowy spadkobierca Ticket to Ride: Marklin, jednej z najlepiej ocenianych przez graczy edycji gry. Rozgrywka koncentruje się na mapie Cesarstwa Niemieckiego i wprowadza nową, ciekawą mechanikę pozyskiwania pasażerów.

Tak jak we wszystkich innych grach tej serii, gracze zaczynają z biletami w ręce, które pokazują im dwa miasta. W trakcie gry uczestnicy zbierają kolorowe karty, które pozwolą im zająć wybrane trasy na planszy, przy wykorzystaniu własnych znaczników pociągów. Działania te umożliwiają im gromadzenie punktów zwycięstwa. 

Dodatkowym sposobem na zdobywanie punktów jest obsługa pasażerów. Na początku gry różnokolorowe pionki pasażerów kładzie się na wszystkich miastach występujących w grze. Każdorazowo, gdy uda nam się wybudować trasę, możemy zabrać ze sobą jednego z pasażerów z przyległych do wybudowanej trasy miast. Dodatkowe punkty zdobywać będą Ci, którzy obsłużą największą ich liczbę w poszczególnych kolorach.

We Wsiąść do Pociągu: Niemcy zostajemy zaskoczeni też podziałem biletów na trasy długie
i krótkie. Dwa różne zestawy kart będziemy mogli dobierać w trakcie gry wedle własnego upodobania, kontrolując tym sposobem jeszcze efektywniej naszą strategię gry.

 

Liczba graczy: 2 - 5 osób

Wiek: od 8 lat

Czas gry: ok. 30 - 60 minut

Wyprawa do Babci

To rodzinna gra planszowa, podczas której zwykły spacer zamienia się w niesamowitą przygodę!

 Już czas spakować plecaki i zacząć wycieczkę! Największa zabawa zaczyna się, gdy drogę zagrodzi wartki strumień lub gęsty las, a nad głowami rozszaleje się burza. W czasie „Wyprawy do babci” gracze muszą sami wymyślać, jak poradzić sobie z kolejnymi przeszkodami. Mogą wspólnie wybierać przydatne przedmioty, dyskutować jak ich użyć, razem cieszyć się zwycięstwem. Najdziwniejsze pomysły dzieci i rodziców mile widziane. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia graczy.

 W grze nie występuje rywalizacja między graczami, ponieważ wszyscy mają wspólny cel. Rodzice będą mieli frajdę z pomagania swoim podopiecznym, a dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie.

 

Liczba graczy: 1 - 6 osób

Wiek: od 3 lat

Czas gry: ok. 20 minut

 

Wyspa smoków

Gracze pomagają sobie nawzajem, razem dążąc do osiągnięcia celu. Gra uczy współdziałania, kształci umiejętność podejmowania decyzji i oceny ich konsekwencji.
Na czym to polega?

W swojej kolejce gracz wykonuje rzut kostką i przesuwa się na planszy o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce (od 1 do 4). Jeśli na polu, na które wszedł gracz, znajduje się fragment zamku, to należy ściągnąć go z planszy i położyć przed sobą. Jeżeli w swoim ruchu gracz dotarł do pola startowego (czyli okrążył planszę), to kładzie przenoszony przez siebie element zamku na odpowiadającym mu polu na obrysie zamku.
Jeśli natomiast na kostce wypadnie wizerunek smoka to gracz zamiast przesuwać swój pionek, przesuwa o jedno pole jeden żeton z wizerunkiem smoka. Kiedy gracz wejdzie na pole ze smokiem, musi ukryć się w Zaczarowanym Lesie. Uwolnić można go jedynie wtedy, gdy w swoim ruchu na kostce wypadnie wizerunek Słoneczka. Ten symbol pozwala również na przesunięcie swojego pionka od 1 do 5 pól.
Zwycięstwo graczy ma miejsce wtedy, gdy zamek zostanie odbudowany w całości. Porażka następuje, gdy piąty smok dotrze na ostatnie wolne pomarańczowe pole.

 

Liczba graczy: 3 - 4 osoby

Wiek: od 5 lat

Czas gry: ok. 20 minut

BIP© 2018 Miejska Biblioteka Publiczna
im. Cypriana Kamila Norwida w Świdnicy

Polityka prywatności / Cookies

Klauzula informacyjna
Partnerzy:


 


 

 

 
         

 Wspierają nas:

 

      

         
 

 

 
         

 

Kontakt

ul. Franciszkańska 18, 58-100 Świdnica
tel/fax. 74 640-09-46, mbp@mbp.swidnica.pl
NIP 884-001-01-28